عکس| شیوع کرونا در عربستان در سایه پنهانکاری ریاض

14:41 - 17 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۳۶۳۶
مقام های عربستان با وجود پنهانکاری گسترده تدرباره شیوع کرونا اکنون به ابتلای ۵ نفر به این ویروس در این کشور اذعان کردند.

به گزارش گروه بین الملل ؛ مقام های عربستان با گذشت چندین هفته از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف منطقه از ارائه آمار دقیق درباره شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا خودداری کرده و اخیرا ادعا کرده اند که ۵ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند.

 

شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی

 

این اقدام در حالی صورت می گیرد که دولت عربستان روز چهارشنبه گذشته مراسم حج عمره و زیارت مسجدالنبی را برای شهروندان سعودی و افراد مقیم این کشور موقتا متوقف کرد.

 

شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی

 

در همین حال منابع خبری گزارش دادند که عربستان سعودی قصد دارد قوانین ورود به این کشور را محدودتر کند و ورود به عربستان از کشورهای درگیر با کرونا تنها با گواهی پزشکی عدم ابتلا ممکن خواهد بود. 

علاوه بر این ریاض تصمیم دارد ورود از کشور‌های بحرین، امارات و کویت را نیز محدود کند و تنها سه فرودگاه خدمات پذیرش از این کشورها را ارئه خواهند داد.

 

شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی

 

 

در حالی که مقامات سعودی ابتلای ۵ نفر به ویروس کرونا را اعلام کرده اند اما برخی گزارش ها حاکی از آن است که آمار ابتلا به کرونا در این کشور بسیار بالاتر بوده و حتی مواردی از فوت بر اثر ابتلا به این ویروس نیز وجود داشته است.

پیش از این روزنامه «الوطن» عربستان نیز در گزارشی به پنهانکاری مقام‌های سعودی درباره شیوع کرونا در این کشور پرداخته و از سازمان بهداشت جهانی خواست با اعزام کارشناسان خود به این کشور، واقعیت‌ها را بررسی کند.

 

شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی

 

الوطن همچنین با اشاره به انتشار خبرهایی در مورد آماده باش ۲۵ بیمارستان در عربستان برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکید کرد: «ریاض قصد دارد مانند سال ۲۰۱۲ و بحران ویروس مرس پنهانکاری کند.»

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ از شهر «ووهان» چین آغاز شده و اکنون به حدود ۹۰ کشور سرایت پیدا کرده است.

در حال حاضر شمار تلفات ویروس کرونا در جهان به ۳۴۹۶ و شمار مبتلایان به بیش از ۱۰۲ هزار نفر رسیده است؛ بیش از ۵۷ هزار نفر از افراد مبتلا نیز تاکنون بهبود یافته اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *